Pages

Monday 5 September 2016

IMPIAN


Entri : 50

Penulis : Ainorhidayah Binti Zulkipli
Sumber : google kata kata hikmah

Mencari hikmah setiap kejadian menimpa itu kadang - kadang tidak terlihat oleh hati yang sedang berputus asa.  Hikmah hanya akan dilihat oleh orang yang memang pasrah terhadap percaturan takdir Allah, tapi dalam masa yang sama berusaha dan berusaha untuk mencari ibrah dan kekuatan disebalik apa yang sedang dan telah berlaku.....

Hidup ini memerlukan pengorbanan. Pengorbanan memerlukan perjuangan. Perjuangan memerlukan ketabahan. Ketabahan memerlukan keyakinan. Keyakinan menentukan kejayaan dan Kejayaan akan menentukan kebahagiaan.

Sungguh bermakna kata - kata ini. Menyentuh hati. Semuanya akan berhasil apabila kita berusaha, sabar dan berdoa. Sedikit masa dan ruang untuk diperlukan untuk merealisasikan impian menjadi kenyataan. In shaa Allah, jika diizinkan oleh Allah, kandang kambing akan dibesarkan lagi. Kandang lembu akan dibuat dan ternakan ayam kampung akan diusahakan. Ilmu dan pengalaman sentiasa selari dengan peredaran semasa. Jika ada rezeki, in shaa allah akan wujudkan kursus usahawan ternakan. Semoga impian tercapai.

No comments:

Post a Comment