Pages

Monday 25 January 2016

MENGHARGAI PERSAHABATAN

Entri 25

Penulisan : Ainorhidayah Binti zZulkipli

Assalamualaikum......

Apa khabar kepada semua pembaca? Besarlah harapan saya, semoga para pembaca sihat walafiat. Semoga apa yang dilakukan pada hari ini dapat keberkatan dari allah swt. Dari allah kita datang, dari dia jua kita pergi. Setiap pertemuan pasti ada perpisahan. Itulah sebuah kehidupan.

Zaman persekolahan telah lama ditinggalkan. Saat susah dan senang bersama seorang sahabat tidak dapat dilupakan. Apa tidaknya, apabila sahabat tidak mencukupi wang untuk makan. Kita yang ada rezeki lebih waktu itu, berkongsi makanan dalam satu pinggan. Bertengkar apabila perselisihan pendapat, kena denda dengan cikgu dan sebagainya. Semua itu, sudah lama berlalu. Hanyalah tinggal kenangan.


Ketika ini, hanya doa dikirimkan semoga sahabat dimurahkan rezeki dan menjadi seorang hamba yang bertaqwa. Buat seketika, setelah sekian lama menyepi ukhwah terjalin. Dengan pelbagai cara, teknologi yang canggih menyambung silaturrahim memang amat mudah. Semoga ukhwah yang terjalin, tidak akan putus separuh jalan. Semoga allah memberkati ikatan persahabatan terjalin.



No comments:

Post a Comment