Pages

Monday 11 January 2016

PEMILIHAN SEKOLAH TADIKA



Entri 23

Penulisan : Ainorhidayah Binti Zulkipli

Bismillahirrahmanirrahim.....

Apa khabar pembaca semua? Saya harap para pembaca sihat walafiat di samping insan tersayang. Lakukanlah apa cara sekalipun, jangan membelakangkan perintah allah swt. Carilah rezeki untuk keluarga yang halal dan berkat. Itu yang penting. In sha allah. Semoga allah swt permudahkan semua urusan anda. Sabarlah, cepat dan lambat pasti allah swt akan makbulkan doa kita. Yakinlah dengan apa yang kita lakukan. Niatlah kerana allah swt.

Saya sebagai ibu muda, tiada pengalaman hanya mendengar dari kawan - kawan bercerita. Samaada kita sebagai ibubapa yang tidak mempunyai ilmu atau sebaliknya. Pemilihan sekolah tadika biarlah ikut kemampuan kita sendiri. Jangan terlalu ikut orang, memilih populariti semata - mata. Anak - anak dihantar sekolah mana - mana pun adalah sama. Bezanya ialah sokongan diri sendiri, pasangan, berkorban masa dan berpengetahuan dalam ilmu perkembangan awal kanak - kanak. 

Banyak bahan ilmiah yang boleh diperolehi pada zaman sekarang ini. Tidak susah seperti dulu. Ibubapa perlu banyakkan masa belajar  dengan anak - anak. Ibubapa yang sanggup luangkan masa bersama anak, in sha allah. Ada kemajuan. Proses pembelajaran anak - anak bermula dari peringkat bawah dan bermula dari rumah. Keseluruhannya, anak - anak dihantar sekolah mana - mana pun adalah pilihan ibubapa. Ibubapalah yang akan mencorakkan perkembangan awal kanak - kanak. 

No comments:

Post a Comment